۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

جودو گرند پری تفلیس؛

جواد محجوب به مدال نقره دست يافت

جواد محجوب به مدال نقره دست يافت

جودوکار شایسته تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابتهای جایزه بزرگ تفلیس ۱۸۰ امتیاز به داشته های خود در رنکنیگ المپیکی ها افزود.

به گزارش خبرنگار مهر ، رقابتهای جایزه بزرگ گرجستان روز جمعه با حضور ۳۹۵ جودوکار از ۶۷ کشور در تفلیس آغاز شد. تیم ایران در روز نخست این رقابتها نماینده ای نداشت. در روز دوم سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم بعد از برتری مقابل «نمازوف» آذربایجانی،دور دوم نتیجه را «رومن موستوپولوس» از یونان واگذار کرد و حذف شد.

امروز یکشنبه در آخرین روز این رقابتها جواد محجوب ۵ بار به روی تاتامی رفت که با کسب چهار پیروزی و یک شکست موفق به کسب مدال با ارزش نقره شد. وی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم دور نخست « سعیداف» دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۵ آسیا از تاجیسکتان را ضربه فنی کرد و سپس «بروداکوف» از لیتوانی را با همین نتیجه شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی هم «قربانوف» ازبکستانی را از پیش رو برداشت. 

محجوب در مرحله نیمه نهایی به مصاف «دومنیکو دیگویدا» از ایتالیا رفت و با برتری مقابل این حریف در پایان ۵ دقیقه مبارزه به دیدار پایانی راه پیدا کرد. نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف «مارتین پاچک» از سوئد رفت و در حالی که با اختلاف یک اخطار از حریف خود عقب بود در راه تلاش برای جبران و اجرای فن غافلگیر شد و در فاصله ۲۷ ثانیه به پایان مبارزه با ضربه فنی بازنده و به مدال نقره دست يافت. 

نماینده کشورمان که پیش از این مسابقات با ۷۲۶ امتیاز در مکان ۲۱ رنکنیگ المپیکی ها قرار داشت، با این مدال نقره  ۱۸۰ امتیاز به داشته های خود اضافه کرد تا جواز حضور در المپیک ریو را برای خود قطعی کند. 

دو جودوکار کشورمان با هدایت مسعود خسروی نژاد ۲۸ اسفندماه راهی تفلیس شدند. محجوب و ملایی پس شرکت در رقابتهای گرندپری از فردا در اردوی سه روزه بعد از این مسابقات شرکت کرده و سپس به تهران بازمی گردند تا برای شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا آماده شوند.  

کد خبر 3586069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha